سیستم همکاری در فروش- شما با مطالعه این نوشته با موارد زیر آشنا خواهید شد:
تعریف همکاری در فروش و سیستم همکاری در فروش
مزایا و مشکلات همکاری در فروش
سایت همکاری در فروش لباس کودک مهسا
همکاری پوشاک بچه گانه در تلگرام
تعریف همکاری در فروش
همکاری در فروش چیست؟
سیستم همکاری در فروش (تعریف):
سیستم همکاری در فروش دو رکن اساسی دارد که عبارتند از: 1- تامینکننده (همکاری)، 2- همکار
تامینکننده: شخصی است حقیقی یا حقوقی که تمام محصولاتی که عرضه مینماید دست خودش میباشد (در انبار موجود دارد).
همکار: کسی است که محصولاتی که عرضه مینماید موجود ندارد.
فرایند همکاری در فروش:
1- همکار محصولات تامینکننده(گان) را در فروشگاه(های) خود در شبکههای اجتماعی، پیامرسانها و یا سایت خود درج میکند.
2- نسبت به تبلیغات، بازاریابی و معرفی محصولات اقدام مینماید.
3- پس از انجام فروش موفق، سفارشی در نزد تامین کننده ثبت مینماید تا سفارش مشتری توسط وی ارسال گردد.
هرگز فراموش نکنید که فعالیت تکفروشی، عمدهفروشی و تامینکننده همکاری و همکاری در فروش چهار زمینه کاملا جدا و متفاوت از هم هستند که هر کدام تخصص و مهارت متفاوتی را میطلبند.
بعنوان مثال: ممکن است که شخصی در در همکاری در فروش (تکفروشی به مصرفکننده نهایی) بسیار موفق باشد و بخواهد که کسب و کار خود را توسعه داده و بعنوان تامینکننده همکاری نیز فعالیت نماید.
در اینصورت علیرغم موفقیت بالا در همکاری در فروش، بسیار محتمل است که در فعالیت بعنوان تامینکننده همکاری یک شکست تمام عیار را تجربه نماید چرا که:
هرگز نباید گول تشابهات را خورد و گفت که هر دو نوعی از فروش هستند.
این دو زمینه کاری، کاملا متفاوت از هم هستند.
تخصص لازم برای هر زمینه متفاوت میباشد.
هر زمینه فعالیت، تعداد زیادی قانون نانوشته دارد که در هیچ کتابی نوشته نشده است.
این مثال میتواند مفهوم این بخش از مطلب را بصورت کامل برای شما روشن نماید:
دو متخصص معروف قلب و اورولوژی (کلیه و مجاری ادرار) را در نظر بگیرید، هر دو دکتر هستند، هر دو مریض ویزیت میکنند، کار هر دو درمان بیماران است و ...
اما آیا یکی از آنها میتواند کار دیگری را هم انجام دهد؟
مزایا و مشکلات همکاری در فروش برای تامینکنندگان و همکاران
مزیت پیادهسازی سیستم همکاری در فروش توسط تامینکنندگان:
گسترش شبکه فروش و در نتیجه افزایش فروش و درآمد
مشکلات پیادهسازی سیستم همکاری در فروش توسط تامینکنندگان:
همکار مشتری عادی نیست و به نوعی اطلاعات بسیار جامعی از محصول دارد پس:
خدماتدهی و کیفیت محصولات و سیستمسازی همکاری در فروش باید عالی باشد.
در صورت نقص در هر یک از موارد بالا، همکار یا با شما کار نخواهد کرد یا اولین همکاری وی، آخرین آن خواهد بود.
مزیت استفاده از سیستم همکاری در فروش توسط همکاران:
دسترسی به تنوع کالایی بالا
فعالیت با حداقل یا بدون سرمایه
عدم درگیری با مشکلاتی مانند خواب سرمایه، از مد یا سایز افتادن محصولات
مشکلات همکاری در فروش برای همکاران:
همکاری با تامینکنندگان مختلف که هر کدام سیاست کاری و قوانین متفاوتی دارند .
لزوم ثبت سوابق و اطلاع دقیق از اینکه کدام محصول برای کدام تامینکننده است.
مشکل یافتن محصول از یک تامینکننده معتبر دیگر در صورتی که تامینکننده اصلی محصول را تمام کرده باشد (برای اجتناب از لغو سفارش مشتری و عودت وجه پرداختی توسط وی).
همکاری با تامین کننده نامعتبر، بیتجربه یا حتی دزد! که مشکلات زیادی را برای همکار ایجاد میکند از جمله:
ایجاد ارتباط به هر طریقی با مشتری همکار (بدون اجازه همکار).
لطمه به اعتبار همکار با ارسال کالای معیوب، ارسال با تاخیر و ... .
سعی در دزدیدن مشتری همکار با گذاشتن اثر و یا نام و نشانی از خود در داخل یا خارج از بستهبندی سفارش ارسالی.
واقعیت این است که امروزه در هر صنفی تعداد بسیار زیادی تامینکننده همکاری وجود دارد اما تعداد تامینکنندگان با انصاف، با تجربه بالا در زمینه همکاری، متخصص همکاری و دارای اعتبار و حسن شهرت بالا بسیار محدود است.
توضیح بیشتر در مورد ویژگیهای تامینکنندگان (همکاریهای) معتبر
آشنایی اولیه با سیستم سایت همکاری در فروش لباس کودک مهسا
در سایت همکاری در فروش لباس کودک مهسا:
همکاران اجناس موجود شده در وبسایت یا کانال همکاری تلگرام همکاری مهسا را در آنلاینشاپ(های) خود درج مینمایند (میچینند).
قیمت تکی برای همکاران متفاوت از قیمت تکی برای سایر مشتریان میباشد.
از نظر ما مواردی نظیر پورسانت، گرداندن لقمه به دور سر همکار و برای گیج کردن وی میباشد پس:
مواردی مانند پورسانت و کمسیون و کارمزد وجود ندارد و قیمت همکاری بصورت واضح و شفاف اعلام میگردد.
همکاران در قیمتگذاری کالا در صفحات اجتماعی خود آزاد میباشند.
دلایل برتری سیستم همکاری در فروش پوشاک کودک مهسا
قبل از پاسخ به این سوال بهتر این است که اول در چند سطر زیر کمی با روش مرسوم و سنتی و رایج همکاری در فروش آشنا شوید.
سپس روش همکاری فروش پوشاک کودک مهسا و تفاوتها و برتریهای آن توضیح داده خواهد شد.
روش مرسوم (رایج و سنتی) همکاری در فروش
همکار وقتی مشتریاش کالایی را از او درخواست نمود:
1- بلافاصله کانال موجودی یا سایت تامینکننده را برای موجود بودن محصول درخواستی بررسی مینماید.
درحالت سنتی و ابتداییتر پیامی را برای تامین کننده ارسال و درخواست موجودی مینماید.
2- پس از اطمینان از موجودی تامین کننده، به مشتری خود جواب مثبت داده و سفارش مشتری را ثبت میکند.
برخی از معایب روش سنتی همکاری در فروش:
1- تبادل پیام بین همکار و تامین کننده وقت زیادی از همکار میگیرد.
2- ممکن است تامین کننده در آن زمان مشغول بوده یا قادر به پاسخگویی نباشد و همکار در پاسخ به مشتری خود با تاخیر زیادی مواجه گردد و چه بسا که مشتری منصرف شود.
3- ممکن است کانال موجودی تامین کننده بصورت لحظهای بروز نباشد.
4- ممکن است پس از اینکه فروشنده همکار جواب تایید موجودی را از تامین کننده دریافت و نسبت به دریافت واریزی از مشتری خود اقدام نمود تا زمان ارسال واریزی برای تامین کننده یا اطلاع تامین کننده از سفارش، موجودی کالا به اتمام رسیده باشد و این مصیبتی می شود برای همکار، چون باید کالا را به هر طریقی تهیه و برای مشتریاش ارسال نماید تا به اصطلاح مشتری عزیزِ وی که برای جذب تک تک آنها وقت و انرژی و سرمایه تلف شده است، از دست نرود یا با نهایت شرمندگی، سفارش مشتری خود را کنسل و وجه پرداختی وی را مسترد نماید.
سیستم سایت همکاری در فروش لباس کودک مهسا، تفاوتها و برتریهای آن:
مشاهده موجودی بروز و لحظهای کالا از طریق سایت.
موجودی سایت همیشه و بصورت لحظهای بروز میباشد.
این یعنی:
راحتی کار و صرفه جویی در وقت ارزشمند همکار
جوابگویی سریع و آنی به مشتری
کاهش زمان اتمام فروش و تعیین تکلیف سریع اینکه آیا فروش بصورت موفق انجام میشود یا خیر.
آزادی سریع آن قسمت از فکر و ذهن همکار که اختصاص به پاسخ گویی به یک مشتری دارد و اختصاص همان قسمت از فکر و ذهن به امر مهم دیگر
ثبت فوری سفارش در سایت
در سیستم ما، پس از انجام فروش موفق توسط همکار به مشتری خود، وی میتواند سریعا نسبت به ثبت آن درسایت اقدام نماید (یک الی دو دقیقه)
این یعنی راحتی بیشتر کار و صرفه جویی بیشتر در وقت ارزشمند همکار، فارغ شدن سریع همکار از فرایند یک فروش و رسیدگی به سایر امورات خود.
اطلاع از افزوده شدن یا شارژ مجدد یک محصول با پیامک
خبرنامه پیامکی سایت همکاری پوشاک مهسا:
کاملا رایگان (بدون هزینه پیامک)
اطلاع رسانی پیامکی در صورت اضافه شدن یا شارژ مجدد یک محصول
ارسال لینک کار در پیامک (پیامک را باز کنید و روی لینک کار بزنید تا سریعا بررسی کنید)
این یعنی اینکه لازم نیست همکار دائما سایت یا کانال همکاری مهسا چک و از کالاهای جدید کسب خبر نماید.
ارسال سفارشات همکاران بدون هیچگونه اثر و نشانی از ما
فقط یک مهر حاوی یک شماره متعلق به صندوق پستی ما در قسمت فرستنده درج میگردد.
نکته: در هنگام ثبت سفارش توسط همکار از طریق سایت یا ادمین کانال همکاری در تلگرام (در صورت درخواست همکار):
امکان درج مشخصات وی نیز در قسمت فرستنده فراهم میباشد بعنوان مثال آدرس و تلفن و نام همکار و نام فروشگاه ارسال کننده.
این یعنی آسودگی خیالِ صد درصدی همراه با یک اعتبار و پرستیژ عالی برای کسب و کار شما.
همکاران قدیمی و با تجربه که سابقه کار با همکاریهای مختلف را دارند، بخوبی اهمیت این موضوع را درک میکنند (دزدیدن مشتری توسط تامینکننده).
ارسال کدهای رهگیری از طریق پیامک
کدهای رهگیری تمام سفارشات ارسالی علاوه بر درج در حساب کاربری شما و نیز در کانال کد در تلگرام از طریق پیامک نیز ارسال میگردند.
این یعنی لازم نیست برای کد جایی را چک کنید، به سرعت در گوشیتان تحویل میگیرید.
چک شدن تمام سفارشات قبل از ارسال
چک شدن دقیق تمامی سفارشات قبل از ارسال از نظر:
لک، درز، زیر چرخ دررفتگی، پارگی و ....
حتی اگر در یک روز صدها ارسالی داشته باشیم باز هم رعایت دقیق این قانون در سیستم همکاری در فروش برای ما الزامی است.
این یعنی احتمال ارسال کار ایراددار برای مشتری نزدیک به صفر است. خوب میدانید که ارسال کاری ایراددار برای مشتری، چه لطمهای به اعتبار کسب و کار وارد نموده و از طرفی نیز چه استرسی به شخص همکار وارد مینماید.
امکان کنسلی سفارش توسط همکاران
بدون کسر هیچگونه جریمه و کارمزد!
تنها با یک کلیک از حساب کاربری همکار!
گذاشتن سفارشات در سبد رزرو (ارسال نشود)
چه در هنگام ثبت سفارش و چه بعد از آن از حساب کاربری خود، دستور عدم ارسال سفارش را صادر کنید.
تصور کنید که:
مشتری درخواست کرده است که سفارشی فعلا ارسال نگردد، میتوانید با خیال راحت قبول کنید.
مشتری میخواهد بعدا محصولات دیگری را به سفارش خود اضافه نماید.، مشکلی نیست، در سبد رزرو بگذارید تا بعدا اقدامات لازم را انجام دهید.
امکان اضافه کردن به سفارش قبلی
اگر سفارشی را قبلا برای مشتری ثبت کردهاید و الان میخواهد که اقلام دیگری به آن اضافه نماید.
هیچ مشکلی نیست، تا زمانی که سفارش مشتری تکان نخورده است (ارسال آن شروع نشده است) میتوانید اضافه کنید.
مشاهده تمام سفارشات بصورت گروهبندی شده
تمام سفارشات خود را با توجه به وضعیت بصورت گروهی ببینید:
کدام سفارشات هنوز هیچگونه اقدامی از طرف ما برای پردازش آنها صورت نگرفته است.
کدام سفارشات در صف ارسال قرار گرفتهاند.
در سیستم همکاری لباس کودک مهسا، امکانات بسیار زیادتری نیز پیش بینی شده است که ذکر همه آنها از حوصله مطلب خارج است، همکاران در طی کار با سیستم به مرور با آنها آشنا خواهد شد.
بسیاری از این امکانات:
حاصل تجربه سالها فعالیت ما و نیز خلاقیت و همکارمداری ما هستند.
برای اولین بار است که چنین امکاناتی برای همکاری در فروش تدارک دیده شده است.
معرفی برخی از آنها را در ایـــــــن صــفــحــه میتوانید بخوانید.
تمام تلاش خود را کردایم تا بستر یک همکاری در فروش لذتبخش و بدون دردسر و بی دغدغه و با اطمینان کامل و توام با راحتی روان برای همکاران فراهم کنیم.
تنها کاری که شما باید انجام دهید جذب و جوابگویی به مشتری میباشد.
پس از آنکه همکاران فروش موفقی داشتند چگونه میتوانند سفارش خود را ثبت نمایند تا برای مشتریشان ارسال گردد؟
وقتی فروش موفقی داشته و جنسی یا اجناسی را به یکی از مشتریان خود فروختند پس از کسر سود خود، از یکی از دو طریق زیر میتوانند سفارش مشتری خود را ثبت نمایند تا برای وی ارسال گردد.
1- ثبت از طریق کانال همکاری پوشاک بچه گانه مهسا در تلگرام
در این روش، همکاران فروش پوشاک آنلاین مهسا، تصویر فیش واریزی را که شامل جمع قیمت همکاری اجناس فروخته شده+هزینه ارسال می باشد را همراه با آدرس دقیق مشتری، شماره تلفن و کد پستی برای ادمین فروش کانال تلگرام همکاری ارسال مینمایند.
توضیح:
کانال همکاری در فروش پوشاک بچهگانه مهسا در تلگرام یک کانال خصوصی میباشد به این معنی که با سرچ در تلگرام نمایش داده نمی شود.
لینک کانال همکاری مهسا فقط به همکاران تایید شده سایت داده میشود.
در صورتی که سفارش خود را از طریق ادمین کانال تلگرام ثبت نمایید مشمول هزینه جزئی میگردد.
2- ثبت مستقیم از طریق سایت همکاری پوشاک آنلاین مهسا
در این روش، سفارش خود را (به قیمت همکاری) از طریق مستقیم در سایت ثبت مینمایند.
توصیه ما استفاده از این همین روش میباشد که در ادامه دلایل آن نیز توضیح داده میشود.
برخی سوالات متدوال سیستم همکاری لباس کودک مهسا
خیر، قیمتهای همکاری فقط برای کاربرانی که نقش کاربری آنها بعنوان همکار در سیستم تعریف شده است قابل نمایش میباشد.
برای کاربران عادی فقط قیمتهای عادی قابل مشاهده بوده ولی برای کاربران همکار هم قیمتهای عادی و هم قیمتهای عادی نمایش داده میشوند.
در هنگام ثبت یک سفارش برای همکاران، اقلام فاکتور با قیمتهای همکار ثبت میگردند.
بله، این امکان نیز برای کاربر همکار فراهم میباشد. بسته کامل کالا بصورت مجزا توسط هر کاربر همکار همراه با جزئیات آن قابل مشاهده میباشد، بدیهی است که قیمت جین متفاوت و مجزا از قیمت همکاری خواهد بود.
برای اینکه به کاربر همکار تبدیل شده و بتوانید از امکانات در نظر گرفته شده برای کاربر همکار استفاده نمایید اول باید همکار بودن شما برای ما احراز گردد، اینکار از روشهای مختلفی صورت میگیرد که مهمترین آن اعلام صفحه/ صفحات فروشگاهی شما در اینترنت و شبکههای اجتماعی به ما و بررسی توسط ما میباشد.
اگر واقعا همکار هستید میتوانید از دکمهای که در پایین همین صفحه قرار دارد استفاده نمایید.
توضیح: عنوان دکمه تکمیل فرم درخواست همکاری در فروش میباشد.
عرضه کالاهایی با کیفیت مناسب و قابل قبول، قیمتهای منصفانه، استعلام آنلاین موجودی کالا بصورت لحظهای توسط همکار، ثبت درخواست همکار بصورت سیستمی و لحظهای، ارسال به نام همکار، همه چیز به نام همکارو حتی قراردادن تبلیغ همکار داخل بسته ارسالی، همه روزه ارسال برقرار و همه ارسالیها با پست پیشتاز، اعلام همه مراحل پردازش سفارش از طریق ایمیل و پیامک، پاسخ گویی سریع ما، قانع بودن ما و بسیاری برتریهای دیگر.
مهمترین دلیل قیمت پایینتر سایت نسبت به کانال میباشد (قیمت کف بازار)، چون در سایت هیچ ادمینی برای پاسخگویی یا ثبت سفارش درگیر نیست، هزینه ادمین به خود همکار ثبتکننده پرداخت میگردد که منجر به مقرون به صرفهتر شدن قیمت همکاری سایت میگردد.
در صفحه هر محصول، دکمهای با عنوان "کپشن کار" وجود دارد که با کلیک (لمس) آن، کپشن آماده همان کار برای شما نمایش داده میشود که از همان جا نیز قابل کپی نمودن برای بهرهبرداری لازم میباشد.
توضیح: این دکمه فقط برای همکاران تایید شده قابل مشاهده میباشد.
شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه تکمیل فرم درخواست همکاری در فروش در پایین همین الان درخواست خود را ارسال نمایید.
اما هنوز تمام نشده است، اگر همکار هستید و مطالب بالا برای شما مفید و جالب بود، دکمه (معرفی همکاری بچهگانه مهسا) را کلیک (لمس) کنید تا بیشتر با ما آشنا شوید، مثلا ببینید که نحوه رفتار و نمایش سایت برای همکاران چگونه است، همکاران چه مواردی را درسایت میبینند که بقیه نمیبینند و .... نگران گم کردن دکمه تکمیل فرم درخواست همکاری در فروش هم نباشید، در انتهای آن صفحه نیز همین دکمه وجود دارد.
در این مقاله سعی نمودیم که همکاری در فروش را برای شما تعریف کنیم.
سیستم همکاری در فروش پوشاک لباس کودک مهسا را معرفی نماییم.
تفاوتها و برتریهای سیستم سایت همکاری در فروش لباس کودک مهسا را تا حد امکان روشن نماییم.
امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.